Synlig med banner, rollups och giveaways
Genomtänkta profilprodukter är avgörande för att sticka ut som företag på mässor och event.
När du deltar på mässa eller ett evenemang är det särskilt viktigt att arbeta mot synlighet. Skapa ett tydligt budskap i allt som kommuniceras, oavsett om det är rollups, banners, merch eller giveaways.
Här finns utmärkta chanser att tydliggöra ditt företag och skapa mervärde för dina kunder. Lyckas du förmedla relevant och stark kommunikation bygger du ditt varumärke samtidigt som du uppmärksammas av potentiella kunder.
Produkter och reklamartiklar av den här typen är även effektiva att använda på kick offs, företagsresor och andra tillställningar för dina medarbetare. De bygger stolthet och skapar en känsla av gemenskap.
En framgångsrik mässa
Hur står du ut i mängden? Vad krävs för att potentiella kunder och partners ska stanna vid din monter? Vi har både produkterna och kompetensen för att du ska uppnå bästa resultat på mässa.
Profilprodukter såväl som expomaterial och montrar är viktigt för att ditt budskap ska nå fram. Du behöver både vara synlig och tydligt visa vem du representerar. Våra partners inom mäss- och expoprodukter är bland de bästa. Naturligtvis har vi också all nödvändig smittutrustning för att både ni som representanter och besökare ska känna er trygga i er kontakt.
För tydlig och komplett profilering har vi ett stort utbud av kläder perfekta för mässan. Önskar du konfektion i ditt företags färger med tryck av logotyp? Eller sportig t-shirt med slogan på ryggen eller skräddarsydd kostym? Monterpersonalen bör spegla företaget och anpassas efter både målgrupp och mässa, efter det är det bara kreativiteten som stoppar IDÉerna.
Giveaways som godis och tygpåsar uppskattas av de flesta. Med genomtänkta profilprodukter att bjuda potentiella kunder på ökar chansen att de minns dig. Vi har ett stort utbud och kunskapen att ta fram unika profilprodukter för dig. Självklart med tryck av din logo eller vad du önskar.
Kom-ihåg-lista för mässan
- Planera tidigt
Ju tidigare du börjar, desto bättre förutsättningar får du för att göra succé. Hur stor plats behöver du, vilken av er ska delta, vilka konkurrenter kommer närvara, vad behöver du för produkter och material? - Sätt mål
Vad vill du uppnå, vill du få nya kunder eller uppmärksamma en ny produkt? Tydliga och konkreta mål är viktigt för ett så bra resultat som möjligt. - Bestäm utforming av din plats
När du har fastställt dina mål kan du bestämma storlek, design och utformning av din monter. Hur din plats ser ut ska spegla din företags profil i färgval och kommunikation i text. - Underlätta smittskydd
Utbrottet av Covid-19 våren 2020 har förändrat ramarna för hur vi interagerar vid större evenemang. Se till så att besökare känner sig trygga vid din monter. Avstånd mellan stolar, desinfektionsmedel och frekvent torkande av ytor. - Giveaways
Att överraska potentiella kunder med en giveaway är ett effektivt sätt att få de att både minnas dig och att få ett gott intryck av din verksamhet. 88% kommer nämligen ihåg vem som gett dem en profilprodukt efter 12 månader. Och 40% av giveaways leder till ökade businessmöjligheter. -
Marknadsför din medverkan
Berätta för kunder och partners att du ska delta på mässan och var de hittar dig. Tryck på vad som gör din monter unik och vad du kan ge dina besökare. Har du en helt ny produkt ingen tidigare sett eller en extra flott giveaway? Använd nyhetsbrev, sociala medier och webbplats. -
Förbered din medverkan
Låt de som ska företräda företaget på mässan öva på presentationstekniker och veta ert budskap. Öva på att prata med kunder och vara säker på svar på vanliga frågor. Har du möjlighet kan du installera dig tidigt och öva på plats innan mässan öppnar. -
Följ upp
Kom ihåg att följa upp med de du har pratat med på mässan. Var aktiv och uppmärksam. Skriv ner vem du pratat med och vad ni pratat om under mässan. Visa att du minns dem, vad de var intresserade av och ge dem ett konkret erbjudande. Antingen ett uppföljningssamtal eller specifik produkt.
Kick off och events
Kick off är ett uttryck som används när ett arrangemang eller event markerar starten på något nytt. Oavsett om det är ett nytt år, en förändring i organisationen eller som en motivation för de anställda så är kick off det perfekta arrangemanget för att både motivera och inspirera.
Kick off är inte bara ett utmärkt event för att få med dina anställda på företagets interna identitet, det är också ett tillfälle att ge dem boost och motivation. Vi står redo att hjälpa dig med årets kick off för att se till att ditt event får önskad effekt hos dina anställda. Vi hjälper dig inte bara med klädseln utan med ALLT du behöver för att kickstarta ditt event. Vad sägs om anteckningsböcker med årets mål? Banderroller och beachflags med er logo? Ballonger och servetter? Trycksaker och påsar?
Vi har urvalet och tillsammans kommer vi fram till den bästa lösningen för er. Ingen utmaning är för stor eller IDÉ för svår, vi hjälper der med allt!
Komihåg-lista Kick off:
Oavsett om ni är en stor eller liten organisation så är Kick off ett bra arrangemang av flera olika anledningar. Det är ett evenemang som lyfter dina anställda och stärker dem professionellt, liksom att det kan bidra till att öka motivation och sammanhållning inom företaget. Innan du börjar planera och genomföra är det klokt att tänka på följande:
- Klädsel
En gemensam klädsel hos dina anställda ger en känsla av tillhörighet samtidigt som det bygger företagets interna och externa identitet. Möjligheterna är många och du kommer långt med enkla lösningar som nyckelband och hoodies eller t-shirts. Ni kan också skapa ett helt koncept med återkommande element för företagets alla kläder. - Profilering
Bechflags, montrar/pressväggar, banderoller och andra expoprodukter är effektiva på Kick off för att synliggöra företagets profil och andra viktiga budskap som du vill kommunicera med medarbetare eller affärspartners. - Pennor och block
Det finns ofta anledning att skriva ned saker på en Kick off. Därför är det smart att ha anteckningsblock, pennor och andra skrivmaterial. Självklart profilerade med företagets logotyp eller slogan. - Giveaways
Varför inte ge personalen profilerade små presenter? Det ger både glädje och motivation bland de anställda att få till exempel vattenflaska, energibar, godis och andra relevanta produkter med din profilering. Satsa på produkter du hade köpt oavsett och ta chansen att profilera dem med önskat budskap.
Expomaterial
Kläder
Profilartiklar