Synlig med banner, roll ups och giveaways

Genomtänkta profilprodukter är avgörande för att sticka ut som företag på mässor och event.

När du deltar på mässa eller ett evenemang är det särskilt viktigt att arbeta mot synlighet. Skapa ett tydligt budskap i allt som kommuniceras, oavsett om det är rollups, banners, merch eller giveaways.

Här finns utmärkta chanser att tydliggöra ditt företag och skapa mervärde för dina kunder. Lyckas du förmedla relevant och stark kommunikation bygger du ditt varumärke samtidigt som du uppmärksammas av potentiella kunder.

Produkter och reklamartiklar av den här typen är även effektiva att använda på kick offs, företagsresor och andra tillställningar för dina medarbetare. De bygger stolthet och skapar en känsla av gemenskap.

7 TIPS TILL EN LYCKAD MÄSSA

Gjør merkevaren synlig på messer
Messeprodukter med din logo
Messeprodukter med IDÉ logo
  1. Starta planeringen i tid
    För att lyckas med ditt deltagande på mässa är det viktigt att du startar med planeringen i tid. Ta även reda på hur  stor yta du behöver, vem som deltar på mässan och vilka av dina konkurrenter som kommer att vara där. Vad behövder du för mäss- och displayprdukter för att sticka ut?

  2. Sätt upp tydliga mål
    Vad önskar du att uppnå med att vara med på en mässa? Oavsett om det är för att få nya kunder till företaget eller skapa en snackis om en ny produkt så är det viktigt med konkreta mål för att nå ditt resultat.

  3. Bestäm dig för hur din monter ska utformas
    Hur ska din monter se ut och hur många kvadratmeter har du tillgängligt? Design, storlek och utformning kan enkelt anpassas för konkreta mål. Det är också viktigt att monterns utformning framför företagets profil, genom både färgval och text. 

  4. Giveaways
    Att ge bort en eller flera giveaways gör att dina besökare lämnar dig med ett gott intryck. Hela 88% kommer ihåg vem de har fått en profilprodukt ifrån, efter 12 månader. Och om det inte var nog till att använda en profilprodukt för att överraska potentiella kunder, så är det också värt att nämna att runt 40% av giveaways hjälper till att öka businessmöjligheter. Se hela vårt sortiment här

  5. Proaktiva marknadsföring
    Informera kunder och partners om var de kan hitta er. Varför ska de besöka just er monter? Vad gör er monter unik, och vad erbjuder ni era besökare? Marknadsför ni er via sociala kanaler och nätet. Erbjuder ni rabatt till era besökare? Ska ni lansera nya produkter eller enbart giveaways?

  6. Förberedelse
    Att vara förberedd skapar självförtroende som i sin tur ger självförtroende till andra. Se till att ha en representant på mässan som är insatt i företaget, inspirerar besökarna och kan svara på de viktigaste frågorna om era produkter och verksamhet. 

  7. Uppföljning
    Se till att engagera dig i besökarna, notera deras intresse i verksamheten eller kring era produkter. Dessa saker gör uppföljningsarbetet mycket enklare och lyfter kvalitetskänslan gentemot era kunder. Föreslå konkreta erbjudanden för era kunder för att ytterligare stärka ert varumärke.

UTOMHUSREKLAM - VAR SYNLIG

Reklam utomhus är en effektiv marknadsföringskanal då den når förbipasserande som kan vara potentiella nya kunder. Banner, flaggor, parasoller eller plakat är exempel på hur du kan stärka ditt varumärke utomhus. God design påminner dina potentiella kunder om ditt varumärke.

VAD BÖR JAG TÄNKA PÅ NÄR JAG SÄTTER UPP EN DESIGN

Logo

Placera logon överst så att den syns tydligt.

Budskap 

Du har några sekunder på dig att få kundens uppmärksamhet. Ett tydligt budskap med en enkel call to cation gör att kunden förstår vad som erbjuds eller önskas uppnås. 

"Keep it simple"

Använd några få genomtänkta bilder och en font som är tydlig. Använd såpass stor storlek på texten så att man kan läsa på håll. 

Tänk återanvändbart!

Skapar du en hel monter där de olika elemneten också kan användas var för sig? Bra! Då har du ökat bruksvärdet på dina produkter. Våra mässprodukter kommer med utbytbara dukar så att du bara behöver byta duk när du vill förmedla ett nytt budskap.

 

 

KICK OFF - EN ARENA FÖR INTERNMARKNADSFÖRING

En kick-off markerar starten på något nytt. Oavsett om det gäller en förändring inom organsiationen, ett nytt år eller som motivation för de anställda- en kick-off är perfekt för att inspirera och motivera. 

Kick-off är inte bara en utmärkt möjlighet att kommunicera företagets indentitet för de anställda, utan ävern för att ge en boost. IDÉ House of Brands levererar det du behöver för att arrangera en lyckad kick-off som följer den röda tråden. Det är många aspekter som skapar den bästa heleheten; kläder, banners, beachflaggor, ballonger, servetter och prodilprodukter, allt i egen design.

Vi har ett utbud som täcker alla områden, kontakta oss så kommer vi tillsammans fram till vad som är bäst för er. 
 

KOM IHÅG-LISTA TILL KICK-OFF

 

Oavsett om ni är en stor eller liten organisation så är Kick off ett bra arrangemang av flera olika anledningar. Det är ett evenemang som lyfter dina anställda och stärker dem professionellt, liksom att det kan bidra till att öka motivation och sammanhållning inom företaget. Innan du börjar planera och genomföra är det klokt att tänka på följande:

  1. Klädsel
    En gemensam klädsel hos dina anställda ger en känsla av tillhörighet samtidigt som det bygger företagets interna och externa identitet. Möjligheterna är många och du kommer långt med enkla lösningar som nyckelband och hoodies eller t-shirts. Ni kan också skapa ett helt koncept med återkommande element för företagets alla kläder.
     
  2. Profilering
    Bechflags, montrar/pressväggar, banderoller och andra expoprodukter är effektiva på Kick off för att synliggöra företagets profil och andra viktiga budskap som du vill kommunicera med medarbetare eller affärspartners.
     
  3. Pennor och block
    Det finns ofta anledning att skriva ned saker på en Kick off. Därför är det smart att ha anteckningsblock, pennor och andra skrivmaterial. Självklart profilerade med företagets logotyp eller slogan.
     
  4. Giveaways
    Varför inte ge personalen profilerade små presenter? Det ger både glädje och motivation bland de anställda att få till exempel vattenflaska, energibar, godis och andra relevanta produkter med din profilering. Satsa på produkter du hade köpt oavsett och ta chansen att profilera dem med önskat budskap.

"PIMP YOUR OFFICE" - KONTORET SOM ARENA FÖR INTERNMARKNADSFÖRING

Jobb och privatliv flyter mer och mer in i varandra. Vi jobbar hemma och vi är sociala på jobbet. Gör arbetsplatsen till ett ställe som de anställda trivs att vara på. En social arena där insprirera varandra i en motiverande miljö. Varumärkesuppbyggnad är lika viktig internt som mot kunder.